.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نارضایتی از فقدان سیستم خودپرداز در خلیل شهر

نبود سيستم خودپرداز در خليل‌شهر بهشهر نارضايتي مردم اين شهر را به همراه داشته است.

به گزارش فارس ، با وجود گذشت پنج سال از آغاز فعاليت‌هاي شهري شهر تازه‌تاسيس خليل‌شهر و از طرفي با وجود دانشگاه پيام نور و رفت و آمد هزاران دانشجو از شهرهاي مختلف مازندران و استان‌هاي همجوار، اين شهر در كنار مشكلات خاص شهرهاي جديد از داشتن سيستم خودپرداز محروم بوده و اين مسئله سبب نارضايتي شهروندان و دانشجويان شده است.
بعد از ظهر ديروز به طور اتفاقي در ورودي كوي دانشگاه پيام نور خليل‌شهر بهشهر با چند دانشجوي دختر كه صحبت از رفتن به بهشهر و دريافت پول از عابر بانك مي‌كردند، مواجه شدم وقتي وارد اتوبوس شديم تا رسيدن به مقصد جوياي كار آنها شدم و فهميدم اهل گرگان هستند و از آنجا كه به پول بيشتري احتياج داشتند، به‌دليل بسته بودن بانك بايد اين مبلغ را تنها از طريق خودپرداز تهيه مي‌كردند و به اين منظور راهي بهشهر شدند تا خود را به نزديك‌ترين خودپرداز برسانند.
احتياج به وجه نقد بيشتر از احتمالاتي است كه ديگر قريب به يقين شده و از آنجا كه هميشه نمي‌توان پول نقد زيادي را به ‌دليل احتمال خطر سرقت يا گم شدن به همراه داشت، داشتن كارت عابر همانطور كه همواره تبليغات گسترده‌اي درباره آن از طريق رسانه‌ها انجام مي‌شود، امري عاقلانه است، فكرش را بكنيد اگر دانشجو، مسافر يا شهروندي كه بيشتر مواقع از خدمات خودپرداز استفاده مي‌كند، در ساعات غيراداري به پول نقد احتياج داشته باشد و به اين سيستم دسترسي پيدا نكند يا از آن بدتر آنقدر در شهر غريب باشد كه نتواند اين مبلغ را ديگران قرض كند، چگونه مي‌خواهد به مقصد يا كارش برسد به ويژه اگر اين موضوع در ساعات اوليه ظهر يا شب باشد.
البته اين اواخر پرداخت قبوض هم از طريق سيستم‌هاي خودپرداز براي سهولت در وقت يا هزينه امري عاقلانه است.
‌اما اعتراض دانشجويان و اهالي خليل‌شهر به نبود سيستم خودپردازي كه حداكثر 30 ميليون تومان هزينه نصب و راه‌اندازي آن است، آن طور كه برخي مسئولان فكر مي‌كنند، توقع زيادي نيست، سيستمي كه گاهي وقت‌ها مي‌تواند ناجي دانشجو يا شهروند براي رهايي از مشكل باشد.
بانك‌ها تنها مراكزي هستند كه براي فعاليت‌هاي پولي مي‌توان به آنجا مراجعه كرد، با پرسش از اهالي شهر اين نتيجه حاصل شد كه در حال حاضر شهر خليل‌شهر يك باجه بانك ملت با خدمات اوليه بانكي دارد كه قبلا شعبه بوده و به‌دليل افت سپرده تبديل به باجه شده و از هفت كارمند آن اكنون دو كارمند مشغول فعاليت هستند، همچنين شعبه بانك صادراتي كه در مركز شهر قرار داشته اخيرا بنا به دلايلي جمع‌آوري شده است.
آنها از خواسته‌هاي خود براي استقرار سيستم خودپرداز هم سخن به ميان آوردند و گفتند: بانك تجارت به شهروندان در اين باره قول مساعد داده اما عملا اقدامي صورت نگرفته است.
با صحبت‌هاي اهالي معلوم شد دراين ميان وضعيت باجه بانك تجارت خوشايند است و بر آن شديم تا بيشتر جوياي وضعيت آن شويم.
مسئول باجه بانك تجارت خليل‌شهر دراين باره در گفتگو با فارس اظهار داشت: باجه بانك تجارت به‌ طور ميانگين روزانه يك‌صد مراجعه‌كننده دارد و با توجه به سپرده‌هاي خوب و جذب مشتري به شعبه بانك ارتقاي درجه يافته و اخيرا بانك عامل شهرداري خليل‌شهر هم شده است.
علي عظيمي با توجه به تقاضاهاي مردم به ويژه دانشجويان براي نصب و راه‌اندازي سيستم ITM به فارس گفت: ما هم به نوبه خود خواستار استقرار اين سيستم هستيم و حتي به شهروندان هم قول داده‌ايم اما اين كار با تبديل شعبه امكان‌پذير است كه ما حكم آن را تازه دريافت كرده‌ايم و به فرصت بيشتري براي پاسخ به تقاضاهاي مردم نياز داريم.
هر چند پنج سال از شهرستان شدن گلوگاه و جدا شدن آن از شهرستان بهشهر مي‌گذرد اما يكي ديگر از مشكلات بانكي خليل‌شهر ناشي از همين امر بوده و آن اين است كه برخي پرونده‌هاي بانكي و ارجاع آن به شعبه تيرتاش همانند قبل صورت مي‌گيرد و اين درحالي است كه خليل‌شهر تابعه بهشهر است و تيرتاش تابعه گلوگاه.
به نظر مي‌رسد دليل اصلي خواسته‌هاي مردم را در همگام نبودن توسعه‌ها و ارتقاهاي كتبي با فعاليت‌هاي عملي بايد جست زيرا به گفته بسياري از صاحبنظران، شهرشدن روستاها و شهرستان شدن برخي شهرها زود صورت گرفته و تبعات جانبي داشته كه مهم‌ترين آن خواسته‌ها و توقعات متناسب با شهر يا شهرستان و در مواردي استان است كه همه آنها به حق و طبيعي است.
شهر خليل‌شهر هم از جمله شهرهاي تازه تاسيس مازندران است كه مشكلات خاص خود را دارد و در حال حاضر با احتساب بيش از 10 هزار دانشجويي كه در دانشگاه پيام نور تحصيل مي‌كنند شهر خليل‌شهر 22 هزار جمعيت دارد و كارخانجاتي مانند نئوپان، اكريلتاب، لبنيات نيالا و دو كارخانه سفال از صنايع مستقر در آن هستند.
صندوق مهر امام رضا(ع)، پست بانك، باجه بانك ملت و شعبه بانك تجارت از مراكز خدماتي و مالي مستقر در خليل شهر بهشهرهستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.